Dr. Ámbédkar Iskola

Valahol Európa szívében

2010.04.09. Kategorizálva: Címlap, Diákok   

Lázi KárolynéValahol Európa szívében él egy népcsoport, melynek sorsát kirekesztettség jellemzi. Elkülönítés az iskolában, eltérő tantárgy tanítása. Olykor nem a képességük szerinti taníttatásuk. Speciális iskola, így nevezik ma a kisegítő iskolákat, melynek nem csak a szellemi képességük az oka. Annál inkább, a származásuk a domináló ebben az esetben.

Holott a társadalomban, a nevelés kérdése csupán a cél, hogy ezek után minél több ember tudjon dolgozni, adózni. Adjuk meg a gyerekeknek az őket megillető tanulási lehetőséget!

Bár tisztában vagyok vele, hogy vannak halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek. S ez szerte a országban létező probléma. Az ezért felelős személyek keressenek megoldásokat.

Felelős posztokon lévő emberek hagyják, hogy gyermekeink ilyen iskolába járjanak. Milyen esélyt kapnak a beiskolázásukkor?! Én azt látom, hogy nem minden gyermek kerül a megfelelő iskolába.

A társadalomnak alkalmaznia kéne valamilyen lehetőséget, mely kiszűrné az értelmes gyerekeket és megfelelő lenne az iskoláztatásuk.

Nekem volt ilyenbe részem és ott az számított, hogy mit tudok, mi van a fejemben.

Ma ez a mérvadó a beiskolázásnál, sőt még a munkaerőpiacon is ez számít, hogy az egyén milyen etnikai csoportba tartozik.

Azt mondom én, mint dolgozó anya, nagymama: Ne legyen kritérium a származás. Hisz ez a modern társadalomban ez egy szégyenfolt, melyet valamilyen megoldással el kéne tüntetni.

Lázi Károlyné
2010. április 8.

3 komment:

1 | lino

2010. április 9. 18:26

    A felelős posztokban lévő emberek nem akarják  ezt a segítséget , lehetőséget megadni mert pont ellenkező céljaik vannak( tisztelet a kivételnek). Valakik odafenn ezt tudatosan teszik nem törödve az országukat, országunkat égetően érintő , közös probélmával.
Bár sokan mondjuk”ne legyen kritérium a származás” DE NEM ELEGEN!!

2 | Lázi István János Benő

2010. április 10. 15:44

Nagyon szomorú, hogy ez megtörténhet a XXI. században. Hibáztatni könnyebb másokat, mint megoldást keresni a problémákra. :’(

Ha valaki kisegítőbe kerül, onnantól kezdve nincs jövője annak a fiatalnak. Nem tud érettségit adó iskolába menni, nem tud főiskolán, egyetemen tanulni! —> Nem tud ebben az országban tisztességes hivatalos munkát vállalni —> Nem fog tudni adózni!

Nagyon igazat adok Lázi Károlynénak!
„Hisz ez a modern társadalomban ez egy szégyenfolt, melyet valamilyen megoldással el kéne tüntetni.”

3 | Zsóka

2010. április 10. 17:33

„Ne legyen kritérium a származás. „- írja a cikk szerzője.

Vannak bizonyos munkakörök, ahol kifejezetten kívánatos lenne  származás szerint alkalmazni a szakembereket.
Erre egy élő példát szeretnék elmesélni:
Dajkaképző tanfolyam keretében roma asszonyok töltöttek gyakorlatot egy olyan óvodában, ahová csakis cigány származású, elkülönült telepen élő gyermekek járnak.
A rövid gyakorlati idő alatt a gyerekek minden nap örömmel szaladtak a cigány származású dajka ölébe és azok a gyerekek is minden nap mentek óvodába, akik korábban kevésbé szerettek járni. Hozzáteszem, hogy ezen a településen nagy gondot jelent az óvodai és iskolai hiányzás.
Az egyik kislány őszintén megmondta a gyakorló dajkának:
CSAK AZÉRT JÖVÖK MINDEN NAP, MERT TE ITT VAGY!

A gyakorlat letelt, a cigány asszony kitűnő eredménnyel vizsgázott  nemcsak a vizsgabizottság előtt, a gyerekek előtt is.
Ma közcélú munkásként naponta szemetet szed az utcán.
Az említett óvodában egyetlen cigány dajka sincs.

EZ A MAI MAGYAR VALÓSÁG!
DE HOL VAN AZ IGAZSÁG?!!!!

Kommentküldő:

A név meg fog jelenni, az e-mail nem fog megjelenni, a honlap meg fog jelenni, az összeadás a spamvédelmet szolgálja.

OM-szám

201035 (Ha szeretnéd a Gimnáziumunkat az Oktatási Minisztérium különböző oldalain megkeresni, akkor szükséged lesz erre az azonosító számra.)

Iskolánk 1. rész

Iskolánk (1. rész)
Iskolánk Dr. Ámbédkar indiai történelmi személyről kapta a nevét. Ámbédkar kaszton kívüli pária családban, legkisebb fiúként látta meg a világot. Egy gazdag mahárádzsa ösztöndíja segítségével New Yorkban és Londonban szerzett tudományos fokozatokat, majd visszatért hazájába. Ügyvéd, polgárjogi harcos, majd miniszter lett belőle. A kasztrendszer elnyomásában élő érinthetetlen tömegek helyzetében döntő fordulatot ért el. Úgy látjuk, hogy a romák számára ez igazán időszerű üzenet az őshazából.

Iskolánk 2. rész

Iskolánk (2. rész)
Iskolánk olyan észak-magyarországi közösségeket szolgál ki, ahol az érettségizettek aránya jelenleg 1% alatt van. A sajókazai, laki, alsóvadászi, homrogdi cigánytelepeken több ezer ember él, akiket a középfokú közoktatás nem ér el. Hiszünk abban, hogy megfelelő pedagógiai munkával más hazai lakosságcsoportokhoz hasonlóan itt is érettségit és versenyképes szakmát lehet adni a diákok kezébe. Fiatalokat és felnőtteket (nappalin és estin) együttesen tanítunk mert ha egy családból többen is tanulnak, nagyobb az esély a sikerre.

Iskolánk 3. rész

Iskolánk (3. rész)
Iskolánk személyiség-központú reformpedagógiai eljárásokat, informatikát, angol nyelvet és modern tudományt kínál. Ehhez igénybe vesszük a magyar társadalmi környezet parlagon heverő erőforrásait. Szunnyadó energiákat aktivizálunk azért, hogy hazánk legszegényebb közösségeiben is magas színvonalú középiskolai kínálat jelenjen meg.

Iskolánk 4. rész

Iskolánk (4. rész)
Iskolánk feladata a szűkös létből kivezető utakra rámutatni, és a külvilág felől érkező ingereket „élvezhetővé” tenni. Már az iskola megalapítása előtt éveken keresztül tudatosan személyes kapcsolatokat építettünk a mi diákjaink és más iskolák diákjai között. Feladatunk a diákok és családjaik részére a kedvezőbb helyzetű társadalmi rétegek életmód-mintáinak közvetítése. Különösen égető ennek szüksége az egészségmagatartás területén, hiszen nem azért tanulunk éveket, hogy utána korán meghaljunk, mint a falusi szegény emberek.

Iskolánk 5. rész

Iskolánk (5. rész)
Iskolánk szegregált környezetben jön létre, mégis a társadalmi integráció útját járja. Magas szintű oktatási szolgáltatást hozunk létre abban a közegben, amely teljesen ellátatlan. A hiányt keresletként értelmezzük, és kielégítjük. Az így létrejött szolgáltatás természetesen a nem cigány környezetre is vonzerőt gyakorol, s értékes kapcsolatok épülnek a szegregált közösségek körül. Hiszünk abban, hogy azokból a falvakból, amelyek ma fekete lyukak az ország térképén, fényes csillag válhat.

Iskolánk 6. rész

Iskolánk (6. rész)
Iskolánk a cigánysághoz köthető életmódmintákat értékesként mutatja fel. Az életformát váltó alsóvadásziak, sajókazaiak, lakiak, homrogdiak még legalább egy-két emberöltőn keresztül sok unokatestvérrel, hatalmas rokonsággal fognak rendelkezni. Ez természetesen érték, de a megítélése sajnos korántsem egyértelmű a megye közvéleményében. Az iskola nemzetiségi pedagógiai feladatai közé tartozik hogy a diákjainknak legyenek megalapozott érveik saját életmódjuk vállalásához.

Iskolánk 7. rész

Iskolánk (7. rész)
Iskolánk kínálatának lényege az érettségi. Szakképzést azoknak nyújtunk, akik érettségivel együtt akarnak szakmát szerezni. Még az általános iskolából lemorzsolódott jelentkezőkkel is tisztázzuk: a cél nem pusztán a nyolc osztály - a tanulás nálunk a társadalmi helyzet megváltoztatását célozza.

Az összes rész egyben

Iskolánk

  • Példa egy toleráns szellemű iskolára: [...] Mostani rendhagyó bejegyzésünk vendégszerzője, Derdák Tibor szociológus, a dr. Ámbédkár Iskola igazgatója rövid írásában bemutat
  • Dakota Viktoria: Hiába keresem az adószámot, nincs benne a NAV érvényes civil adatbázisában. Elírták? Dzsaj Bhím Közösségnek, az adószámunk: 18292909
  • Orsós Zoltán: Ott voltam, és nagyon jól sikerült! Sok sikert a továbbiakban
  • Orsós Zoltán: Gratulálok!
  • Puzsár József: Kedves Tibor! Egyik ismerősömtől, Komlós Krisztinától hallottam az Önök iskolájáról. Szeretnék Pécsett gyökeret ereszteni Győr ut

Tartalomjegyzék

Kontakt

    Igazgató:
    Derdák Tibor
    derdak@ambedkar.hu

    Cím:
    3720 Sajókaza, Rákóczi F. u. 29.

    Székhely:
    3532 Miskolc, Tátra utca 2.

    Telephelyek:
    3600 Ózd, Petőfi út 18-20.
    3659 Sáta, Kolozsvári út 5.

    Telefon/Fax:
    (06) 48-788-700

    A fenntartó bankszámlaszáma:
    Raiffeisen Bank,
    12001008-00156776-00100009,
    Dzsaj Bhím Közösség.

    Manumissio inter amicos ösztöndíj alap:
    https://www.5barat.com/

    Számlavezető pénzintézet neve:
    Magnet Magyar Közösségi Bank Zrt.

    Számlatulajdonos:
    Dr. Ámbédkar ifjúsági Egyesület,
    3532 Miskolc, Tátra utca 2.
    3720 Sajókaza, Sólyom telep 7-9.

    Pénzforgalmi jelzőszám:
    16200106-11616685

    Nemzetközi bankszámlaszám (IBAN):
    HU56 1620 0106 1161 6685 0000 0000

Mottó

Tisztánlátás, helyes döntés, megfelelő megszólalás, jó magaviselet, tisztes megélhetés, erős edzés, fegyelmezett figyelem, mélységes mély elmélyedés. (Buddha)

Jeles nap

Boldog Névnapot kívánunk minden kedves Gyárfás nevű látogatónknak!

Eseménynaptár

Szeptember 24-én: Punéi egyezmény

Október 14-én: Nágpúri áttérés

November 28-án: Az orientalisztika napja (Kőrösi Csoma Sándor 1819. november 28-án indult el rejtélyes keleti útjára.)

November 5-től december 14-ig: Sajógalgócon a Lőrincz család 1944-ben négy zsidó munkaszolgálatos fiút bújtatott (Weisz Pált, Glückmann Zoltánt, Havas Istvánt és Kőrősi Istvánt)

Január 19-én: Dr. Martin Luther King Nap

Február 11-én: A vallásszabadság napja (1676-ban Michael de Ruyter Nápolyban kiszabadította a gályarab-prédikátorokat, például Túróczi Végh András füleki prédikátort, Kálnai Péter putnoki lelkészt, Szalóczi Mihály zubogyi prédikátort)

Március 21-én: A faji megkülönböztetés (apartheid) elleni küzdelem napja (1960 óta)

Április 14-én: Dr. Ámbédkar születésnapja

Május 2-án: Buddha születésnapja (2009-ben)

Augusztus 2-án: A cigány holokauszt emléknapja

Legaktívabb kommentelők

  • Orsós Zoltán (9)
  • Fürjesné Zsóka (7)
  • Lázi István János Benő (6)
  • Boda Péter Cino Rrom (6)
  • suzi (4)
  • Beri Amália (4)
  • Derdák Tibor (3)
  • Peti CINO PIKO ROM (3)
  • Zsóka (3)
  • kótai richárd (3)

Látogatóink

Részletek

  • Online: 1
  • Mai látogatók: 48
  • Mai oldal-megtekintések: 87
  • Összes látogató: 122996
  • Összes oldal-megtekintés: 1452713
  • Alexa nemzetközi helyezés: 0

Aktuális grafikonok