Dr. Ámbédkar Iskola

Pannon Példaképek Magyarországnak

2009.09.09. Kategorizálva: Címlap, Történet      Címkézve: , ,

Derdák TiborA Pannon Példakép Alapítvány tizenkilencedik alkalommal hirdette ki díjazottait.

A példaképeket minden negyedévben egy-egy megjelölt témához kapcsolódóan, meghatározott szempontrendszer alapján választják ki. Az Alapítvány Kuratóriuma 2009 harmadik negyedévében olyan jelölteket keresett, akik aktívan tesznek azért, hogy a magyarországi hátrányos helyzetű társadalmi csoportokat bekapcsolják a többségi társadalom életébe. Példaképpé választották Czeizel Barbarát, a Korai Fejlesztő Központ vezetőjét, Derdák Tibor tanár-szociológust, illetve Dombi Gábor civil érdekvédőt.

Az integráció a 21. századi társadalom egyik legfontosabb és egyben legnehezebb feladata, hiszen a többségi társadalomtól való elkülönülés – országonként ugyan változó nagyságrendben – a lakosság számottevő részént érinti, faji, földrajzi, gazdasági, kulturális vagy egészségügyi alapon. Az érintettek integrációjának tevékeny segítése a társadalom minden tagjának feladata, szem előtt tartva, hogy az integráció soha nem lehet a kisebbség belekényszerítése a többség kultúrájába. A Pannon új Példaképei mindennapi tetteikkel, kitartásukkal ebben szolgálnak követendő példaként.

A Pannon által 2004-ben életre hívott Példakép Alapítvány negyedévente díjazza azokat, akiknek a tevékenysége példaként szolgálhat a magyar társadalom, illetve annak tagjai számára. A díjazottakat az alapítvány kuratóriumának tagjai választják ki a lakosság által jelölt személyek közül, akik annyiban különböznek a hétköznapi emberektől, hogy kitűzött céljaikat kitartással, példamutató elszántsággal, fáradtságot nem ismerve megvalósították. A Pannon Példakép Alapítvány a példaképek munkáját fejenként 1 millió forinttal is támogatja.

Balról jobbra: Derdák Tibor, Czeizel Barbara, Dombi GáborMagyarország új példaképei:

Czeizel Barbara, a Budapesti Korai Fejlesztő Központ egyik létrehozója és vezetője. Az intézmény évente közel ötszáz gyermekkel foglalkozik. Eltérő fejlődésű, sérült kisgyermeket nevelő családok számára biztosítanak komplex diagnosztikai vizsgálatot, majd ezt követően az egyedi igényeket figyelembe vevő fejlesztést és terápiát.

Derdák Tibor, tanár, szociológus, a romák felzárkóztatásán dolgozó sajókazai Doktor Ámbédkar Gimnázium tanára. Számos roma tehetséggondozó program elindítása és a cigány nemzetiségi Gandhi Gimnázium megalapítása is a nevéhez fűződik. Alapelve az adott helyi közösség értékein alapuló bizalmi viszony kialakítása.

Dombi Gábor, az Infórum civil érdekvédelmi szervezet elnöke. A nonprofit szervezet egyik fő célkitűzése a generációk közötti digitális szakadék betemetése, az információs társadalom előnyeinek meghonosítása, illetve az ötven éven felüliek digitális felzárkóztatása (például a számukra létrehozott www.50plusz.net portállal).

„Kihívást jelentő időket élünk, és úgy gondolom, mindannyian egyetérthetünk abban: nagyobb szükségünk van példaképekre, mint valaha. Olyan példaképekre, akik megmutatják, hogy bátorság nélkül nincs változás, akik elhatározásaikat végigviszik az előre nem látott akadályok ellenére, és megvan bennük a kellő együttérzés ahhoz, hogy olyan cselekedeteket hajtsanak végre, amelyek nem csupán egy személy, hanem egy egész társadalom, és természetes környezetünk javát szolgálják. A Példakép Alapítvány az elmúlt öt évben azokat segítette, akik változásokat hoznak, és akik új megvilágításba helyezik a növekedés fogalmát, hiszen céljaik között szerepel az emberi méltóság emelése, a közösség és a természet iránti törődés és honfitársaik jólétének javítása, amely mindannyiunk számára példaként szolgálhat” – monda el Anders Jensen, a Pannon vezérigazgatója.

Link

10 komment:

1 | Lázi István János Benő

2009. szeptember 10. 17:00

Gratulálok! Több ilyen emberkéne mint Ön igazgató júr!

2 | Hustyava Yvette

2009. szeptember 13. 21:59

Gratulálok!!!

3 | Fürjesné Zsóka

2009. szeptember 16. 12:44

Szívből gratulálok!
Bevallom én már sokkal korábban példaképemnek választottalak és remélem egyre többen felismerik a munkásságod jelentőségét.
Mielőbb és minél többen, hiszen égető kérdés az integráció a mi kis hazánkban!

4 | aniko

2009. szeptember 29. 14:08

HŰŰ! Ez nagyszerű Tanár Úr!
Gratulálok!
További sok sikert és eredményes munkát!

5 | Sz.

2009. szeptember 29. 15:43

Szep vagy Tibor! :)

Gratulalok es orulok Neked!!

Sz.

6 | Reni

2009. október 12. 12:20

Gratulálok!!

7 | Bíró Ágota

2009. november 2. 17:13

Kedves Tibor,

Én is szívből gratulálok. Sajókaza és amit csináltok, mindenképpen az egyik példaképem, ha közösségi munkára gondolok. További sok sikert nektek és sokan gondolunk nagyon jó szívvel rátok.

Üdv:

Ágota

8 | Boda Péter Cino Rrom

2009. november 13. 10:38

Kedves Tibor! Tiszta szívemből gratulálok neked!
Az Isten áldja meg az igazgató urat! Aldin tut o drago Del!

9 | zoli

2009. december 20. 21:56

Gratulálok Tibor.

További sok sikert.

10 | orsós zoltán

2010. február 27. 20:58

Gratulálok Tibi BÁ.

Ez tényleg nem semmi, de kicsit többet vártam:D hahaha

Kommentküldő:

A név meg fog jelenni, az e-mail nem fog megjelenni, a honlap meg fog jelenni, az összeadás a spamvédelmet szolgálja.

OM-szám

201035 (Ha szeretnéd a Gimnáziumunkat az Oktatási Minisztérium különböző oldalain megkeresni, akkor szükséged lesz erre az azonosító számra.)

Iskolánk 1. rész

Iskolánk (1. rész)
Iskolánk Dr. Ámbédkar indiai történelmi személyről kapta a nevét. Ámbédkar kaszton kívüli pária családban, legkisebb fiúként látta meg a világot. Egy gazdag mahárádzsa ösztöndíja segítségével New Yorkban és Londonban szerzett tudományos fokozatokat, majd visszatért hazájába. Ügyvéd, polgárjogi harcos, majd miniszter lett belőle. A kasztrendszer elnyomásában élő érinthetetlen tömegek helyzetében döntő fordulatot ért el. Úgy látjuk, hogy a romák számára ez igazán időszerű üzenet az őshazából.

Iskolánk 2. rész

Iskolánk (2. rész)
Iskolánk olyan észak-magyarországi közösségeket szolgál ki, ahol az érettségizettek aránya jelenleg 1% alatt van. A sajókazai, laki, alsóvadászi, homrogdi cigánytelepeken több ezer ember él, akiket a középfokú közoktatás nem ér el. Hiszünk abban, hogy megfelelő pedagógiai munkával más hazai lakosságcsoportokhoz hasonlóan itt is érettségit és versenyképes szakmát lehet adni a diákok kezébe. Fiatalokat és felnőtteket (nappalin és estin) együttesen tanítunk mert ha egy családból többen is tanulnak, nagyobb az esély a sikerre.

Iskolánk 3. rész

Iskolánk (3. rész)
Iskolánk személyiség-központú reformpedagógiai eljárásokat, informatikát, angol nyelvet és modern tudományt kínál. Ehhez igénybe vesszük a magyar társadalmi környezet parlagon heverő erőforrásait. Szunnyadó energiákat aktivizálunk azért, hogy hazánk legszegényebb közösségeiben is magas színvonalú középiskolai kínálat jelenjen meg.

Iskolánk 4. rész

Iskolánk (4. rész)
Iskolánk feladata a szűkös létből kivezető utakra rámutatni, és a külvilág felől érkező ingereket „élvezhetővé” tenni. Már az iskola megalapítása előtt éveken keresztül tudatosan személyes kapcsolatokat építettünk a mi diákjaink és más iskolák diákjai között. Feladatunk a diákok és családjaik részére a kedvezőbb helyzetű társadalmi rétegek életmód-mintáinak közvetítése. Különösen égető ennek szüksége az egészségmagatartás területén, hiszen nem azért tanulunk éveket, hogy utána korán meghaljunk, mint a falusi szegény emberek.

Iskolánk 5. rész

Iskolánk (5. rész)
Iskolánk szegregált környezetben jön létre, mégis a társadalmi integráció útját járja. Magas szintű oktatási szolgáltatást hozunk létre abban a közegben, amely teljesen ellátatlan. A hiányt keresletként értelmezzük, és kielégítjük. Az így létrejött szolgáltatás természetesen a nem cigány környezetre is vonzerőt gyakorol, s értékes kapcsolatok épülnek a szegregált közösségek körül. Hiszünk abban, hogy azokból a falvakból, amelyek ma fekete lyukak az ország térképén, fényes csillag válhat.

Iskolánk 6. rész

Iskolánk (6. rész)
Iskolánk a cigánysághoz köthető életmódmintákat értékesként mutatja fel. Az életformát váltó alsóvadásziak, sajókazaiak, lakiak, homrogdiak még legalább egy-két emberöltőn keresztül sok unokatestvérrel, hatalmas rokonsággal fognak rendelkezni. Ez természetesen érték, de a megítélése sajnos korántsem egyértelmű a megye közvéleményében. Az iskola nemzetiségi pedagógiai feladatai közé tartozik hogy a diákjainknak legyenek megalapozott érveik saját életmódjuk vállalásához.

Iskolánk 7. rész

Iskolánk (7. rész)
Iskolánk kínálatának lényege az érettségi. Szakképzést azoknak nyújtunk, akik érettségivel együtt akarnak szakmát szerezni. Még az általános iskolából lemorzsolódott jelentkezőkkel is tisztázzuk: a cél nem pusztán a nyolc osztály - a tanulás nálunk a társadalmi helyzet megváltoztatását célozza.

Az összes rész egyben

Iskolánk

  • Példa egy toleráns szellemű iskolára: [...] Mostani rendhagyó bejegyzésünk vendégszerzője, Derdák Tibor szociológus, a dr. Ámbédkár Iskola igazgatója rövid írásában bemutat
  • Dakota Viktoria: Hiába keresem az adószámot, nincs benne a NAV érvényes civil adatbázisában. Elírták? Dzsaj Bhím Közösségnek, az adószámunk: 18292909
  • Orsós Zoltán: Ott voltam, és nagyon jól sikerült! Sok sikert a továbbiakban
  • Orsós Zoltán: Gratulálok!
  • Puzsár József: Kedves Tibor! Egyik ismerősömtől, Komlós Krisztinától hallottam az Önök iskolájáról. Szeretnék Pécsett gyökeret ereszteni Győr ut

Tartalomjegyzék

Kontakt

    Igazgató: Derdák Tibor

    Cím:
    3720 Sajókaza, Rákóczi F. u. 29.

    Székhely:
    3720 Sajókaza, Sólyom telep 7-9.

    Telephelyek:
    3600 Ózd, Petőfi út 18-20.
    3659 Sáta, Kolozsvári út 5.

    Telefon/Fax:
    (06) 48-788-700

    A fenntartó bankszámlaszáma:
    Raiffeisen Bank,
    12001008-00156776-00100009,
    Dzsaj Bhím Közösség.

Mottó

Tisztánlátás, helyes döntés, megfelelő megszólalás, jó magaviselet, tisztes megélhetés, erős edzés, fegyelmezett figyelem, mélységes mély elmélyedés. (Buddha)

Jeles nap

Boldog Névnapot kívánunk minden kedves Vendel nevű látogatónknak!

Eseménynaptár

Szeptember 24-én: Punéi egyezmény

Október 14-én: Nágpúri áttérés

November 28-án: Az orientalisztika napja (Kőrösi Csoma Sándor 1819. november 28-án indult el rejtélyes keleti útjára.)

November 5-től december 14-ig: Sajógalgócon a Lőrincz család 1944-ben négy zsidó munkaszolgálatos fiút bújtatott (Weisz Pált, Glückmann Zoltánt, Havas Istvánt és Kőrősi Istvánt)

Január 19-én: Dr. Martin Luther King Nap

Február 11-én: A vallásszabadság napja (1676-ban Michael de Ruyter Nápolyban kiszabadította a gályarab-prédikátorokat, például Túróczi Végh András füleki prédikátort, Kálnai Péter putnoki lelkészt, Szalóczi Mihály zubogyi prédikátort)

Március 21-én: A faji megkülönböztetés (apartheid) elleni küzdelem napja (1960 óta)

Április 14-én: Dr. Ámbédkar születésnapja

Május 2-án: Buddha születésnapja (2009-ben)

Augusztus 2-án: A cigány holokauszt emléknapja

Legaktívabb kommentelők

  • Orsós Zoltán (9)
  • Fürjesné Zsóka (7)
  • Lázi István János Benő (6)
  • Boda Péter Cino Rrom (6)
  • suzi (4)
  • Beri Amália (4)
  • Derdák Tibor (3)
  • Peti CINO PIKO ROM (3)
  • Zsóka (3)
  • kótai richárd (3)

Látogatóink

Részletek

  • Online: 4
  • Mai látogatók: 78
  • Mai oldal-megtekintések: 467
  • Összes látogató: 102996
  • Összes oldal-megtekintés: 1150592
  • Alexa nemzetközi helyezés: 16,747,205

Aktuális grafikonok