Dr. Ámbédkar Iskola

Etnocirkusz a Dr. Ámbédkar Iskolában

2013.05.16. Kategorizálva: Címlap   

Telepítsd a Flash Playert a lejátszáshoz!

Az Usából, Dél-Amerikából és Európa több országából érkeztek résztvevők a Magyar Cirkusz Egyesület és a Dr Ámbédkar iskola legújabb projketjére.

2013. április 28-május 5. között 15 ámbédkaros diák, kísérőtanáraik és több mint 20 profi artista, zsonglőr és zenész részvételével lezajlott az első sakókazai Etnocirkusz projekt!

Social Educircation

A Social Educircation 2 éves nemzetközi együttműködés egyik állomása Magyarország, ahol a Borsodban működő Dr. Ámbédkar Iskola tanulóival és tanáraival közösen egy amatőr cirkuszi műsor jött létre és került bemutatásra a borsodi falvakban, Rakacán és Sajókazán.

Ez az akció egy hosszabb folyamat része, amelyben azt vizsgáljuk, hogyan lehet a cirkuszi készségeket és a zsonglőr tudást szociális munkára használni. A program során rendszeres egyeztetésekre is sor kerül az egyes cirkuszi készségek oktatásának módszertanáról és a kapcsolódó pedagógiáról.

Az 1 hetes akciót közös felkészítő munka előzte meg: kedvcsináló workshopok voltak a telephelyeken, az érdeklődő diákok pedig önként jelentkezhettek. A több mint hatvan jelentkezőből pedagógiai szempontok alapján végül három telephelyről 15 diák vett részt a képzésen.

A tábor során a résztvevő fiatalok megismerkedhettek a cirkuszi műfajokkal és az előadóművészet kulisszatitkaival, miközben az angol nyelvet is folyamatosan gyakorolták. A képzők artistaintézetekből érkezett felkészült tanárok, zsonglőrők voltak Belgiumból, Csehországból, Usából, Chiléből, Spanyolországból, Németországból, Angliából és a Magyar Zsonglőr Egyesülettől. A tapasztalatokat minden nap egyeztetve épült fel a program, folyamatosan reagálva a nehézségekre, erősségekre, a képzők és a tanárok meglátásaira. A projektről pontos dokumentáció és módszertani anyag készül majd.

A fiatalok nagyon sokat fejlődtek az egy hét alatt, a közösséget ügyességükkel szórakoztatni tudó artistákká, együttműködni képes munkatársakká, idejüket tartalmasan eltölteni tudó közösséggé váltak. A program alatt folyamatos csoportos egyeztetések során önálló megnyilvánulásaikban lettek egyre magabiztosabbak, a sikerélmények pedig magabiztosságukat növelték, miközben megtapasztalták, hogy a tudás alapja a kitartó gyakorlás!

A diákok és művészek nagyon sokat dolgoztak az előadáson, ami óriási sikert aratott a rakacai Közösségi Házban és a sajókazai Sólyom telepen is!

Összességében pedagógiailag is rendkívül sikeres program volt az etnocirkusz projekt, a diákok sokkal motiváltabbakká váltak iskolai teljesítményük terén is.

Köszönjük Gallyas Veronika és a Magyar Cirkus Egyesület, valamint nemzetközi vendégképzők munkáját! A csoda megtörtént!
A program folytatása következik…

Döme Zsuzsanna, Suzi

Kapcsolódó oldalak:
www.cirkuszinhaz.hu
www.zsonglor.hu
www.educircation.eu
www.circonnection.eu

Nincs komment:

Kommentküldő:

A név meg fog jelenni, az e-mail nem fog megjelenni, a honlap meg fog jelenni, az összeadás a spamvédelmet szolgálja.

OM-szám

201035 (Ha szeretnéd a Gimnáziumunkat az Oktatási Minisztérium különböző oldalain megkeresni, akkor szükséged lesz erre az azonosító számra.)

Iskolánk 1. rész

Iskolánk (1. rész)
Iskolánk Dr. Ámbédkar indiai történelmi személyről kapta a nevét. Ámbédkar kaszton kívüli pária családban, legkisebb fiúként látta meg a világot. Egy gazdag mahárádzsa ösztöndíja segítségével New Yorkban és Londonban szerzett tudományos fokozatokat, majd visszatért hazájába. Ügyvéd, polgárjogi harcos, majd miniszter lett belőle. A kasztrendszer elnyomásában élő érinthetetlen tömegek helyzetében döntő fordulatot ért el. Úgy látjuk, hogy a romák számára ez igazán időszerű üzenet az őshazából.

Iskolánk 2. rész

Iskolánk (2. rész)
Iskolánk olyan észak-magyarországi közösségeket szolgál ki, ahol az érettségizettek aránya jelenleg 1% alatt van. A sajókazai, laki, alsóvadászi, homrogdi cigánytelepeken több ezer ember él, akiket a középfokú közoktatás nem ér el. Hiszünk abban, hogy megfelelő pedagógiai munkával más hazai lakosságcsoportokhoz hasonlóan itt is érettségit és versenyképes szakmát lehet adni a diákok kezébe. Fiatalokat és felnőtteket (nappalin és estin) együttesen tanítunk mert ha egy családból többen is tanulnak, nagyobb az esély a sikerre.

Iskolánk 3. rész

Iskolánk (3. rész)
Iskolánk személyiség-központú reformpedagógiai eljárásokat, informatikát, angol nyelvet és modern tudományt kínál. Ehhez igénybe vesszük a magyar társadalmi környezet parlagon heverő erőforrásait. Szunnyadó energiákat aktivizálunk azért, hogy hazánk legszegényebb közösségeiben is magas színvonalú középiskolai kínálat jelenjen meg.

Iskolánk 4. rész

Iskolánk (4. rész)
Iskolánk feladata a szűkös létből kivezető utakra rámutatni, és a külvilág felől érkező ingereket „élvezhetővé” tenni. Már az iskola megalapítása előtt éveken keresztül tudatosan személyes kapcsolatokat építettünk a mi diákjaink és más iskolák diákjai között. Feladatunk a diákok és családjaik részére a kedvezőbb helyzetű társadalmi rétegek életmód-mintáinak közvetítése. Különösen égető ennek szüksége az egészségmagatartás területén, hiszen nem azért tanulunk éveket, hogy utána korán meghaljunk, mint a falusi szegény emberek.

Iskolánk 5. rész

Iskolánk (5. rész)
Iskolánk szegregált környezetben jön létre, mégis a társadalmi integráció útját járja. Magas szintű oktatási szolgáltatást hozunk létre abban a közegben, amely teljesen ellátatlan. A hiányt keresletként értelmezzük, és kielégítjük. Az így létrejött szolgáltatás természetesen a nem cigány környezetre is vonzerőt gyakorol, s értékes kapcsolatok épülnek a szegregált közösségek körül. Hiszünk abban, hogy azokból a falvakból, amelyek ma fekete lyukak az ország térképén, fényes csillag válhat.

Iskolánk 6. rész

Iskolánk (6. rész)
Iskolánk a cigánysághoz köthető életmódmintákat értékesként mutatja fel. Az életformát váltó alsóvadásziak, sajókazaiak, lakiak, homrogdiak még legalább egy-két emberöltőn keresztül sok unokatestvérrel, hatalmas rokonsággal fognak rendelkezni. Ez természetesen érték, de a megítélése sajnos korántsem egyértelmű a megye közvéleményében. Az iskola nemzetiségi pedagógiai feladatai közé tartozik hogy a diákjainknak legyenek megalapozott érveik saját életmódjuk vállalásához.

Iskolánk 7. rész

Iskolánk (7. rész)
Iskolánk kínálatának lényege az érettségi. Szakképzést azoknak nyújtunk, akik érettségivel együtt akarnak szakmát szerezni. Még az általános iskolából lemorzsolódott jelentkezőkkel is tisztázzuk: a cél nem pusztán a nyolc osztály - a tanulás nálunk a társadalmi helyzet megváltoztatását célozza.

Az összes rész egyben

Iskolánk

  • Példa egy toleráns szellemű iskolára: [...] Mostani rendhagyó bejegyzésünk vendégszerzője, Derdák Tibor szociológus, a dr. Ámbédkár Iskola igazgatója rövid írásában bemutat
  • Dakota Viktoria: Hiába keresem az adószámot, nincs benne a NAV érvényes civil adatbázisában. Elírták? Dzsaj Bhím Közösségnek, az adószámunk: 18292909
  • Orsós Zoltán: Ott voltam, és nagyon jól sikerült! Sok sikert a továbbiakban
  • Orsós Zoltán: Gratulálok!
  • Puzsár József: Kedves Tibor! Egyik ismerősömtől, Komlós Krisztinától hallottam az Önök iskolájáról. Szeretnék Pécsett gyökeret ereszteni Győr ut

Tartalomjegyzék

Kontakt

    Igazgató:
    Derdák Tibor
    derdak@ambedkar.hu

    Cím:
    3720 Sajókaza, Rákóczi F. u. 29.

    Székhely:
    3532 Miskolc, Tátra utca 2.

    Telephelyek:
    3600 Ózd, Petőfi út 18-20.
    3659 Sáta, Kolozsvári út 5.

    Telefon/Fax:
    (06) 48-788-700

    A fenntartó bankszámlaszáma:
    Raiffeisen Bank,
    12001008-00156776-00100009,
    Dzsaj Bhím Közösség.

    Manumissio inter amicos ösztöndíj alap:
    https://www.5barat.com/

    Számlavezető pénzintézet neve:
    Magnet Magyar Közösségi Bank Zrt.

    Számlatulajdonos:
    Dr. Ámbédkar ifjúsági Egyesület,
    3532 Miskolc, Tátra utca 2.
    3720 Sajókaza, Sólyom telep 7-9.

    Pénzforgalmi jelzőszám:
    16200106-11616685

    Nemzetközi bankszámlaszám (IBAN):
    HU56 1620 0106 1161 6685 0000 0000

Mottó

Tisztánlátás, helyes döntés, megfelelő megszólalás, jó magaviselet, tisztes megélhetés, erős edzés, fegyelmezett figyelem, mélységes mély elmélyedés. (Buddha)

Jeles nap

Boldog Névnapot kívánunk minden kedves Gusztáv nevű látogatónknak!

Eseménynaptár

Szeptember 24-én: Punéi egyezmény

Október 14-én: Nágpúri áttérés

November 28-án: Az orientalisztika napja (Kőrösi Csoma Sándor 1819. november 28-án indult el rejtélyes keleti útjára.)

November 5-től december 14-ig: Sajógalgócon a Lőrincz család 1944-ben négy zsidó munkaszolgálatos fiút bújtatott (Weisz Pált, Glückmann Zoltánt, Havas Istvánt és Kőrősi Istvánt)

Január 19-én: Dr. Martin Luther King Nap

Február 11-én: A vallásszabadság napja (1676-ban Michael de Ruyter Nápolyban kiszabadította a gályarab-prédikátorokat, például Túróczi Végh András füleki prédikátort, Kálnai Péter putnoki lelkészt, Szalóczi Mihály zubogyi prédikátort)

Március 21-én: A faji megkülönböztetés (apartheid) elleni küzdelem napja (1960 óta)

Április 14-én: Dr. Ámbédkar születésnapja

Május 2-án: Buddha születésnapja (2009-ben)

Augusztus 2-án: A cigány holokauszt emléknapja

Legaktívabb kommentelők

  • Orsós Zoltán (9)
  • Fürjesné Zsóka (7)
  • Lázi István János Benő (6)
  • Boda Péter Cino Rrom (6)
  • suzi (4)
  • Beri Amália (4)
  • Derdák Tibor (3)
  • Peti CINO PIKO ROM (3)
  • Zsóka (3)
  • kótai richárd (3)

Látogatóink

Részletek

  • Online: 0
  • Mai látogatók: 32
  • Mai oldal-megtekintések: 45
  • Összes látogató: 117798
  • Összes oldal-megtekintés: 1369067
  • Alexa nemzetközi helyezés: 0

Aktuális grafikonok