Dr. Ámbédkar Iskola

A Roma Parlamentben jártunk

2010.09.13. Kategorizálva: Címlap, Diákok

Telepítsd a Flash Playert a lejátszáshoz!

Az én számomra ez a kirándulás nagyon emlékezetes volt. 6:28kor indultunk a vonattal Miskolcra. Miskolcon, a Tiszai pályaudvaron átszálltunk 7:30 körül a pesti vonatra. Mindenki nagyon fáradt volt. Az utazás elején mindeki majd elaludt, de Gödöllőnél leszállt pár fiatal és csináltak egy ’’ kis 10perces nagyon jó hangulatot’’:):). Kiabálták, hogy Gödöllőőőőő!! És énekeltek is. Miután leszálltak még mindig fáradtak voltunk egy kicsit, de már nem annyira. Miután megérkeztünk Pestre a Keleti Pályaudvarra elindultunk a Természettudományi múzeumba. Ott nagyon szép halakat láttunk. A padló olyan volt mintha a vízen járnánk. Üveges volt és alatta úgy volt berendezve, mint a Spongebob rajzfilmből Bikinifenék :). Nagyon tetszett. Voltak sokféle 6lábú rovarok, gyönyörű szép pillangók. Miután ott befejeztük a nézelődést elindultunk a roma parlamentbe. Sajnos nem volt valami jó idő csepergett az eső és végig esernyővel gyalogoltunk. Mikor bementünk a Parlamentbe nekem személy szerint olyan érzetem volt, mint ha itt lennék a Dzshaj Bhim közösségi házba :). Mindenki nagyon közvetlen volt.

Ott is voltak külföldi emberek. Mikor felmentünk az emeletre egyből pár sajókazai lakos kinagyított fényképe köszöntött minket a falon. Többek között az egyik barátnőnk, aki ott volt velünk is szerepelt az egyik képen. :) Már ebéddel vártak minket. Rizs és töltött csirke volt. Ízlett mindenkinek. Én nem bírtam megenni. Azután játszottunk egy-két koncentrációs játékot. Az egyik olyan volt, hogy egy embernek félre kellett mennie és addig a többi embernek körbe kellett állnia és valamelyik két ember közé oda kellett képzelniük egy kaput. És annak az embernek, aki félrement ki kellett találnia, hogy hol van a kapu. A másik pedig a gyilkosos volt, mikor leültünk egy nagy körbe, egy embernek papír fecniket kellett tépnie és az egyikre tollal jelölést kellett írnia. Mindenki kihúzott egy papírt és akinek rajta volt a jelölés az volt a gyilkos. És aztán a gyilkos úgy ölt, hogy rákacsintott egy emberre, de ezt úgy kellett csinálnia, hogy a többiek ne vegyék észre. Akire rákacsintott az egy kis szünet múlva mondta, hogy meghaltam. És aki észrevette, hogy ki a gyilkos annak mondania kellett a nevét. Miután a játék véget ért megnéztünk egy kis dokumentumfilmet a sajókazai focicsapatról. Aztán leültünk kint egy nagy körbe és mindenkinek mondani kellett egy szót, ami az aznapról eszébe jutott. Utána megérkezett Pásztor Eszter Bódvalenke polgármesterasszonya. És mesélt nekünk egy kicsit Bódvalenkéről. Aztán elbúcsúzkodtunk és elindultunk a vonathoz. Ez a vonat már kabinos volt. Nagyon-nagyon-nagyon sokat nevettünk hazafelé. A szemem könnyezett a röhögéstől. :) Nem bírtuk abbahagyni a röhögést. Azután fél 9re értünk Miskolcra. Ott még várnunk kellett körülbelül egy órát a csatlakozásra. A Tiszain Vas Enikő tanárnő levált tőlünk, de előtte még megmutatta nekünk a kutyáját. Nagyon aranyos volt. A neve Lucky. Azután jött a vonat. Örültünk, mert megint kabinos volt. Vanda behozta nekünk az Activity kártyát és játszottunk :). Ezen is nagyon sokat röhögtünk. 10:45 re értünk a sajókazai vasút állomásra. Eléggé fáradtan. Aztán begyalogoltunk és mindenki hazament. :) Én eléggé elfáradtam nagyon sokat aludtam. :)

Nekem nagyon nagyon-nagyon tetszett ez a kirándulás. :) Életre szóló emlék marad. :) Aminek a legjobban örülök, hogy eljuthattam a Roma Parlamentbe. :) Nagyon tetszett. És hogy ennyire jól érezte magát mindenki. :)

Végszóként Nagyon köszönöm a Dr. Ámbédkár iskolának h eljuthattam ilyen szép helyekre. :)
Halíííííííííííííííííííííííííííííí Extííí voltam. :)
(Fürjes Eszter)

Budapestre szombat reggel indultunk 06:28-kor. Mindenki nagyon korán kelt fel és fáradtak voltunk, megérkeztünk Miskolcra és a 07:30-as vonattal indultunk Budapestre. A vonaton jól éreztük magunkat, sokat nevettünk, találkoztunk egy diák csapattal, akik nagyon hangosak voltak és azt kiabálták, hogy Gödölőőőőőőőő!!!!. Megérkeztünk Budapestre 10.00 körül.
Először elindultunk a Természettudományi Múzeumba. Meg akartuk nézni az arcrekonstrukciót, de nem sikerült, mert felújítás alatt állt, helyette megnéztük a korallzátonyokat és halait, de megnéztük a Hatlábúak birodalmát is.
Nagyon érdekes és közben undorító is. Szegény kisállatokat kiszárították és kitűzték. Aztán elmentünk a Roma Parlamentbe, ami a 8. kerületben található.
Ott először ebédeltünk, ami nagyon érdekes és sótlan volt, utána volt egy kis játék, ami jó volt, de nagyon fáradtak voltunk. Volt egy filmvetítés, amit megnéztünk és később lementünk az udvarra és beszélgettünk, csatlakozott Bódvalenke polgármesternője Pásztor Eszter és elmondta miért vannak ott képek a ház falán.
Körülbelül annyi, hogy nagyon szegények és azért festetik le híres festőkkel, hogy legyen a falunak pénze. Aztán felmentünk a kiállításra, ott Tina és Annamarie képei találhatóak, sok olyan kép volt, amiken ismerősök voltak. Kb.05:30-kor elbúcsúztunk és elindultunk a Keleti pályaudvarhoz és a 06:34-kor indult a vonat Miskolcra. A haza vezető út nagyon rövidnek tűnt, hiszen végig csak nevetgéreztünk. Miskolcra 20:30-kor érkeztünk meg. A mi vonatunk 21:57-kor indult Miskolcról Sajókazára, 22:30-kor érkeztünk meg Kazára, mindenki saccra 23:00-kor ért haza.
(Lázi Mónika)

Budapestre szombat reggel indultunk vonattal a 6:28-asal. Mindenki nagyon fáradt volt, mert mindenki korán kelt. Miskolcra megérkeztünk olyan 7:30-kor és utána szálltunk fel a Pestre induló vonatra. Amikor elindultunk igaz, hogy fáradtak voltunk, de nagyon jól éreztük magunkat és végig nevettük az egész utat, úgyhogy nagyon jól eltelt az idő és jó volt a csapat. Amikor megérkeztünk Budapestre 10.00 körül elindultunk a Magyar Természettudományi Múzeumba. Meg akartuk nézni az arcrekonstrukciót, de nem tudtuk megnézni, mert felújítás alatt állt. Helyette megnéztük a korallzátonyokat és a díszhalakat és a végén megnéztük a hatlábúak birodalmát is. Amikor végeztünk elmentünk a Roma Parlamentbe és ott ebédeltünk meg. Az ebéd után játszottunk és vetítettek nekünk. Amikor vége volt a vetítésnek lementünk az udvarra szünetet tartani és ott beszélgettünk. Ekkor jött Bódvalenkének a polgármester asszonya és beszélgettünk vele a házakra festet képekről. Azután 5 órától Tina és Annamari képeinek volt a kiállítása, amit megnéztünk. Ezek után elbúcsúztunk és elindultunk a vonathoz olyan 6.30 körül indult a vonat. A vonaton nagyon hamar eltelt az idő, mert végig röhögtük és így nagyon jó volt. Miskolcra megérkeztünk kb. 20.30-ra, és a 21.57-es vonattal indultunk el haza. Már mindenki nagyon fáradt volt, de azért még activitiztünk a vonaton. Kb. 22.30-kor érkeztünk meg Sajókazára és mindenki olyan 23 órára ért haza.
(Molnár Anikó)

Indulásunk: 5:30 gyalog az állomásra. A vonatra felszállva elaludtam a Miskolcra vezető úton. Majd felszálltunk a Pesti vonatra. Ott már Kata várt minket, mint úti kalauz. A sok gyaloglás után megérkeztünk a Természettudományi Múzeumba. Ott egy gyönyörűszép bálna csontvázat láttam a mennyezetre felfüggesztve. Számomra ez volt a legnagyobb élmény utazásunk során. Ezután megtekintettük a korallkiállítást, ahol gyönyörűszép halakat láttunk. A rovar kiállítás már csak hab volt a tortán. Ez után délben át mentünk a Roma Parlamentbe, ahol ebéddel és cigány zenével vártak minket. Nekem a cigány festők képei tetszettek a legjobban. Ez után 17:30 kor elindultunk a Keletibe, ahonnan 18:30 kor indult a vonat. Majd Miskolcra érve 2 órát vártunk a vonatra. Hazafelé fáradtan szálltunk le a vonatról és gyalogoltunk be az állomáson.
(Lakatos Zsolt)

Budapestre mentünk kirándulni a Roma Parlamentbe. Ez a 8. kerületben van. megnéztünk itt egy kiállítást. Nagyon jól éreztem magam, tetszett a parlament, otthonos volt és érdekes. A festmények a színházteremben nagyon szépek, sok fotót csináltam róluk. A szünetben csatlakozott hozzánk egy néni, akit úgy hívnak Pásztor Eszter, ő az, aki egy Bódvalenkével kapcsolatos pályázat vezetője. Házak falára freskót készítettek sok roma festővel, csodálatosak a falak a színes freskók miatt.
(Beri Amál)

Nincs komment:

Kommentküldő:

A név meg fog jelenni, az e-mail nem fog megjelenni, a honlap meg fog jelenni, az összeadás a spamvédelmet szolgálja.

OM-szám

201035 (Ha szeretnéd a Gimnáziumunkat az Oktatási Minisztérium különböző oldalain megkeresni, akkor szükséged lesz erre az azonosító számra.)

Iskolánk 1. rész

Iskolánk (1. rész)
Iskolánk Dr. Ámbédkar indiai történelmi személyről kapta a nevét. Ámbédkar kaszton kívüli pária családban, legkisebb fiúként látta meg a világot. Egy gazdag mahárádzsa ösztöndíja segítségével New Yorkban és Londonban szerzett tudományos fokozatokat, majd visszatért hazájába. Ügyvéd, polgárjogi harcos, majd miniszter lett belőle. A kasztrendszer elnyomásában élő érinthetetlen tömegek helyzetében döntő fordulatot ért el. Úgy látjuk, hogy a romák számára ez igazán időszerű üzenet az őshazából.

Iskolánk 2. rész

Iskolánk (2. rész)
Iskolánk olyan észak-magyarországi közösségeket szolgál ki, ahol az érettségizettek aránya jelenleg 1% alatt van. A sajókazai, laki, alsóvadászi, homrogdi cigánytelepeken több ezer ember él, akiket a középfokú közoktatás nem ér el. Hiszünk abban, hogy megfelelő pedagógiai munkával más hazai lakosságcsoportokhoz hasonlóan itt is érettségit és versenyképes szakmát lehet adni a diákok kezébe. Fiatalokat és felnőtteket (nappalin és estin) együttesen tanítunk mert ha egy családból többen is tanulnak, nagyobb az esély a sikerre.

Iskolánk 3. rész

Iskolánk (3. rész)
Iskolánk személyiség-központú reformpedagógiai eljárásokat, informatikát, angol nyelvet és modern tudományt kínál. Ehhez igénybe vesszük a magyar társadalmi környezet parlagon heverő erőforrásait. Szunnyadó energiákat aktivizálunk azért, hogy hazánk legszegényebb közösségeiben is magas színvonalú középiskolai kínálat jelenjen meg.

Iskolánk 4. rész

Iskolánk (4. rész)
Iskolánk feladata a szűkös létből kivezető utakra rámutatni, és a külvilág felől érkező ingereket „élvezhetővé” tenni. Már az iskola megalapítása előtt éveken keresztül tudatosan személyes kapcsolatokat építettünk a mi diákjaink és más iskolák diákjai között. Feladatunk a diákok és családjaik részére a kedvezőbb helyzetű társadalmi rétegek életmód-mintáinak közvetítése. Különösen égető ennek szüksége az egészségmagatartás területén, hiszen nem azért tanulunk éveket, hogy utána korán meghaljunk, mint a falusi szegény emberek.

Iskolánk 5. rész

Iskolánk (5. rész)
Iskolánk szegregált környezetben jön létre, mégis a társadalmi integráció útját járja. Magas szintű oktatási szolgáltatást hozunk létre abban a közegben, amely teljesen ellátatlan. A hiányt keresletként értelmezzük, és kielégítjük. Az így létrejött szolgáltatás természetesen a nem cigány környezetre is vonzerőt gyakorol, s értékes kapcsolatok épülnek a szegregált közösségek körül. Hiszünk abban, hogy azokból a falvakból, amelyek ma fekete lyukak az ország térképén, fényes csillag válhat.

Iskolánk 6. rész

Iskolánk (6. rész)
Iskolánk a cigánysághoz köthető életmódmintákat értékesként mutatja fel. Az életformát váltó alsóvadásziak, sajókazaiak, lakiak, homrogdiak még legalább egy-két emberöltőn keresztül sok unokatestvérrel, hatalmas rokonsággal fognak rendelkezni. Ez természetesen érték, de a megítélése sajnos korántsem egyértelmű a megye közvéleményében. Az iskola nemzetiségi pedagógiai feladatai közé tartozik hogy a diákjainknak legyenek megalapozott érveik saját életmódjuk vállalásához.

Iskolánk 7. rész

Iskolánk (7. rész)
Iskolánk kínálatának lényege az érettségi. Szakképzést azoknak nyújtunk, akik érettségivel együtt akarnak szakmát szerezni. Még az általános iskolából lemorzsolódott jelentkezőkkel is tisztázzuk: a cél nem pusztán a nyolc osztály - a tanulás nálunk a társadalmi helyzet megváltoztatását célozza.

Az összes rész egyben

Iskolánk

• Példa egy toleráns szellemű iskolára: [...] Mostani rendhagyó bejegyzésünk vendégszerzője, Derdák Tibor szociológus, a dr. Ámbédkár Iskola igazgatója rövid írásában bemutat
  • Dakota Viktoria: Hiába keresem az adószámot, nincs benne a NAV érvényes civil adatbázisában. Elírták? Dzsaj Bhím Közösségnek, az adószámunk: 18292909
  • Orsós Zoltán: Ott voltam, és nagyon jól sikerült! Sok sikert a továbbiakban
  • Orsós Zoltán: Gratulálok!
  • Puzsár József: Kedves Tibor! Egyik ismerősömtől, Komlós Krisztinától hallottam az Önök iskolájáról. Szeretnék Pécsett gyökeret ereszteni Győr ut

Tartalomjegyzék

Kontakt

Igazgató:
    Derdák Tibor
    derdak@ambedkar.hu

Cím:
    3720 Sajókaza, Rákóczi F. u. 29.

Székhely:
    3532 Miskolc, Tátra utca 2.

Telephelyek:
    3600 Ózd, Petőfi út 18-20.
    3659 Sáta, Kolozsvári út 5.

Telefon/Fax:
    (06) 48-788-700

A fenntartó bankszámlaszáma:
    Raiffeisen Bank,
    12001008-00156776-00100009,
    Dzsaj Bhím Közösség.

Manumissio inter amicos ösztöndíj alap:

Számlavezető pénzintézet neve:
    Magnet Magyar Közösségi Bank Zrt.

Számlatulajdonos:
    Dr. Ámbédkar ifjúsági Egyesület,
    3532 Miskolc, Tátra utca 2.
    3720 Sajókaza, Sólyom telep 7-9.

Pénzforgalmi jelzőszám:
    16200106-11616685

Nemzetközi bankszámlaszám (IBAN):
    HU56 1620 0106 1161 6685 0000 0000

Mottó

Tisztánlátás, helyes döntés, megfelelő megszólalás, jó magaviselet, tisztes megélhetés, erős edzés, fegyelmezett figyelem, mélységes mély elmélyedés. (Buddha)

Jeles nap

Boldog Névnapot kívánunk minden kedves Gyárfás nevű látogatónknak!

Eseménynaptár

Szeptember 24-én: Punéi egyezmény

Október 14-én: Nágpúri áttérés

November 28-án: Az orientalisztika napja (Kőrösi Csoma Sándor 1819. november 28-án indult el rejtélyes keleti útjára.)

November 5-től december 14-ig: Sajógalgócon a Lőrincz család 1944-ben négy zsidó munkaszolgálatos fiút bújtatott (Weisz Pált, Glückmann Zoltánt, Havas Istvánt és Kőrősi Istvánt)

Január 19-én: Dr. Martin Luther King Nap

Február 11-én: A vallásszabadság napja (1676-ban Michael de Ruyter Nápolyban kiszabadította a gályarab-prédikátorokat, például Túróczi Végh András füleki prédikátort, Kálnai Péter putnoki lelkészt, Szalóczi Mihály zubogyi prédikátort)

Március 21-én: A faji megkülönböztetés (apartheid) elleni küzdelem napja (1960 óta)

Április 14-én: Dr. Ámbédkar születésnapja

Május 2-án: Buddha születésnapja (2009-ben)

Augusztus 2-án: A cigány holokauszt emléknapja

Legaktívabb kommentelők

• Orsós Zoltán (9)
  • Fürjesné Zsóka (7)
  • Lázi István János Benő (6)
  • Boda Péter Cino Rrom (6)